Tuesday, January 20, 2015

Lavanta keseleri

Benim tatli kizim nihayet 3 yasinda! Az sayida gelen konuklar icin, Begul'u animsatacak birer kucuk ani kalsin istedim. Hazir fazla ceviri yokken, oturdum bu keseleri yaptim: 





11 tane kese yapmak yaklasik 1 gunumu aldi. Nakis sorun degildi de, dikis kismi zahmetli oluyor kalin kumas yuzunden. Ama ben bunlarda DMC aida kullanmadim. Sadece iplikler tabii ki DMC idi. Evde aylar once aldigim 10 ve 11 count yerli aidalar vardi, onlari kullandim. Makine kumasi kac kere kapti saymadim bile. Hem tiny hem de guzel bir font secmek zordu, neyse ki Embroidery ustasi Kazuko Aoki'nin alfabesini buldum. Kenarlarini cok once aldigim emprime poplinlerden ve evde artik giymedigim bazi koton elbiselerden kesip diktim. Bazilarina fisto ve guipure isledim, hatta bir tanesinin kenarina inci gorunumlu boncuk isledim. Yarim kilo lavanta almistim daha onceden, hatta yarim kilo lavantanin ne kadar cok olabilecegini ongoremedigim icin, artik bunlari havaya falan sacarim arada diyordum, o kadar cok lavanta vardi ki evde, onlari kullandim. Hala yarim kilo lavanta var adeta; bi azalma bile olmadi :) Ve sonuc sanki cok guzel oldu. Herkes ikiser tane kapti goturdu valla. İnsan, ozellikle de ozene bezene, seve seve yaptigi herhangi bir sey begenilince mutlu oluyor. Tum bu surecin en zor kismi da keseleri Begul'den korumakti tabii ki :)

Bunlarin disinda gostermek istedigim diger bir item ise, her gorenin "yhaaa cok guzeeeeel" dedigi french knot calismam, bunu da zaten dogum gunu partisinde ismi B ile baslayan arkadasimin birine hediye ettim: 



Bunu incecik bir keten kumas uzerine calistim. Simdi siparis uzerine custom harfler yapiyoruz. Cok degisik kumaslar var elimizde, poplin, keten, hatta tas baski yazma. Uzerindeki desenler kumasin her bolgesinde farklilik gosteriyor ve ayni harften iki tane bile yapmak mumkun degil. Haliyle tam anlamiyla custom oluyor :) Onlar da bittikce instagram'e koyacagim.

Ceviriden ve Bugu'dan zaman kaldikca bir seyler isliyorum. Onumuzdeki haftalarda gercekten DEV bir surpriz var. Neden? Cunku emekle yapilan her sey guzeldir.
Gorusmek uzere :)

Not: Kese ya da french knot harfler icin (ya da istediginiz herhangi bir konsept uzerine custom cross stitch ya da embroidery istekleriniz icin bana labebedesign [at] gmail'den ulasabilirsiniz.

No comments:

Post a Comment